2019-04-05

Statut

STATUT PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W PRUSZKOWIE

 

                                                                                        

                                                                                                       

STATUT  PORADNI  PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

(tekst jednolity w brzmieniu obowiązującym od dnia 03.09.2021r.)

 

§ 1.  

Postanowienia ogólne

1.Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna z siedzibą w Pruszkowie  przy ul. Gomulińskiego 2  (zwana dalej Poradnią) jest publiczną placówką systemu oświaty działającą w oparciu o Ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, z późn. zm), Ustawę z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe ( Dz.U. z 2016r.,poz. 60), Ustawę z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r.,poz.59) oraz akty wykonawcze (rozporządzenia, zarządzenia) do powyższych ustaw.

2.Poradnia udziela pomocy dzieciom i młodzieży, rodzicom i nauczycielom z przedszkoli, szkół lub placówek mających siedzibę na terenie działania poradni, zgodnie z pkt.8.

3.W przypadku dzieci i młodzieży nieuczęszczających do przedszkoli, szkół lub placówek, Poradnia udziela pomocy ze względu na miejsce zamieszkania dziecka na terenie objętym działaniem Poradni, zgodnie z pkt.8.  

4.Na podstawie porozumienia zawartego między organami prowadzącymi poradnie, poradnia może udzielać pomocy dzieciom i młodzieży, rodzicom i nauczycielom z przedszkoli, szkół i placówek niemających siedziby na terenie działania Poradni oraz niezamieszkałym na terenie działania Poradni dzieciom i rodzicom dzieci nieuczęszczających do przedszkola, szkół i placówek

5.Korzystanie z pomocy udzielanej przez Poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne.

6. Nadzór merytoryczny nad Poradnią sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty w Warszawie.

7.Organem prowadzącym Poradnię jest Starostwo Powiatowe w Pruszkowie.

8.Teren działania poradni określa organ prowadzący.

 

§ 2.

Zadania Poradni

1. Do zadań Poradni należy:

1) diagnozowanie dzieci i młodzieży, którego efektem, w zależności od potrzeb, jest:

a) wydanie opinii,

b)wydanie orzeczenia o potrzebie: kształcenia specjalnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży,

c) objęcie dzieci, młodzieży, rodziców bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną,

d) wspomaganie nauczycieli w zakresie bieżącej pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami.

2) udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez:

a) prowadzenie terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin,

b) udzielanie wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowe,

c) udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.

3) realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych,

4) organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

2. Zadania Poradni wykonywane są na terenie Poradni, placówek, szkół, przedszkoli, we współpracy z innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży, rodzicom oraz nauczycielom.

 

§ 3

 Zadania pracowników poradni

1. Pracownikami pedagogicznymi Poradni są: psycholodzy, pedagodzy, logopedzi oraz doradcy zawodowi.

2. Do zadań pracowników pedagogicznych Poradni należy realizowanie zadań wymienionych w § 2 Statutu. W zależności od potrzeb, pracownicy pedagogiczni wypełniają swoje obowiązki w Poradni lub w środowisku dzieci i młodzieży.

3. Do szczególnych obowiązków psychologa zatrudnionego w Poradni należy:

1) diagnozowanie poziomu rozwoju potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych  i dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży,

2) wydawanie opinii psychologicznych, orzeczeń, informacji o wynikach diagnozy,

3) udział w pracach Zespołu Orzekającego, zgodnie z powierzonymi zadaniami,

4) prowadzenie konsultacji wychowawczych, udzielanie porad rodzicom, nauczycielom i wychowawcom,

5) prowadzenie działań terapeutycznych, zgodnie z posiadanym przygotowaniem,

6) prowadzenie oddziaływań psychoedukacyjnych w stosunku do młodzieży, rodziców i nauczycieli – zgodnie z potrzebami; udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom,

7) zgodnie z posiadanym przygotowaniem prowadzenie mediacji i interwencji,

8) prowadzenie działań o charakterze edukacyjnym w zakresie profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży,

9) współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami, w szczególności w zakresie doradztwa, rozpoznawania specyficznych trudności w uczeniu się, opracowywania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz udział w zespołach na terenie placówek, zgodnie z potrzebami,

10) organizowanie i prowadzenie, w miarę potrzeb, wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

11) udział w pracach zespołów zadaniowych działających na terenie Poradni.

4. Do szczególnych obowiązków pedagoga zatrudnionego w Poradni należy:

1) diagnozowanie problemów dzieci i młodzieży zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami,

2) wydawanie opinii pedagogicznych, informacji o wynikach diagnozy,

3) udział w pracach Zespołu Orzekającego, zgodnie z powierzonymi zadaniami,

4) prowadzenie konsultacji wychowawczych, udzielanie porad rodzicom, nauczycielom i wychowawcom,

5) prowadzenie działań terapeutycznych, zgodnie z posiadanym przygotowaniem,

6) prowadzenie oddziaływań psychoedukacyjnych w stosunku do młodzieży, rodziców i nauczycieli – zgodnie z potrzebami; udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom,

7) zgodnie z posiadanym przygotowaniem prowadzenie mediacji i interwencji,

8) prowadzenie działań o charakterze edukacyjnym w zakresie profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży,

9) współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami, w szczególności w zakresie doradztwa, rozpoznawania specyficznych trudności w uczeniu się, opracowywania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz udział w zespołach na terenie placówek, zgodnie z potrzebami,

10) organizowanie i prowadzenie, w miarę potrzeb, wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

11) udział w pracach zespołów zadaniowych działających na terenie Poradni.

5. Do szczególnych obowiązków logopedy zatrudnionego w Poradni należy:

1) diagnozowanie problemów logopedycznych dzieci i młodzieży,

2) wydawanie opinii logopedycznych, informacji o wynikach diagnozy,

3) udział w pracach Zespołu Orzekającego, zgodnie z powierzonymi zadaniami,

4) prowadzenie konsultacji, udzielanie porad rodzicom, nauczycielom i wychowawcom,

5) prowadzenie terapii logopedycznej, zgodnie z posiadanym przygotowaniem,

6) prowadzenie działań o charakterze edukacyjnym w zakresie profilaktyki logopedycznej,

7) współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami, w szczególności w zakresie diagnozy i terapii logopedycznej, opracowywania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz udział w zespołach na terenie placówek, zgodnie z potrzebami,

8) organizowanie i prowadzenie, w miarę potrzeb, wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

9) udział w pracach zespołów zadaniowych działających na terenie Poradni.

6. Do szczególnych obowiązków doradcy zawodowego zatrudnionego w Poradni należy:

1) udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom pomocy psychologiczno – pedagogicznej,

2) prowadzenie diagnozy pedagogicznej w ramach doradztwa zawodowego,

3) prowadzenie porad bez badań, konsultacji,

4)realizacja zadań wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję placówek oświatowych, wspieranie nauczycieli, specjalistów w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych,

5)prowadzenie indywidualnych zajęć, których celem jest pomoc uczniom w określaniu własnych zainteresowań, uzdolnień i predyspozycji zawodowych,

6)prowadzenie grupowych zajęć aktywizujących, przygotowujących uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej,

7) prowadzenie warsztatów dla  nauczycieli, szkolnych doradców zawodowych

8)gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych oraz zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia,

9)organizowanie i prowadzenie, w miarę potrzeb, wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

10) udział w pracach zespołów zadaniowych działających na terenie Poradni.

7. Poradnia zatrudnia lekarzy niebędących pracownikami pedagogicznymi.

8. Do szczegółowych zadań lekarzy należy:

1)prowadzenie konsultacji, analiza dokumentacji medycznej dla potrzeb Zespołu Orzekającego,

2) udział w pracach Zespołu Orzekającego,

3) prowadzenie konsultacje dla specjalistów zatrudnionych w poradni, w celu zapewnienia efektywnej  pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom.

9.  Poradnia zatrudnia pracowników administracji i obsługi.

10. Do zadań pracowników administracji i obsługi należy zapewnienie porządku i prawidłowego funkcjonowania Poradni zgodnie z zakresami obowiązków.

11. Pracownicy Poradni stosują się do wewnętrznych procedur bezpieczeństwa i higieny pracy.

12. Pomoc dzieciom i młodzieży może być udzielana przez wolontariuszy.

 

 

§ 4

Organy Poradni

1. Organami Poradni są:

1) Dyrektor,

2) Rada Pedagogiczna.

2. Poradnią kieruje Dyrektor, do kompetencji  którego należy w głównej mierze:

1)sprawowanie nadzoru pedagogicznego,

2)kierowanie bieżącą działalnością Poradni oraz określenie przydziału obowiązków realizowanych przez pracowników zarówno na terenie Poradni, jak i poza nią,

3)reprezentowanie Poradni na zewnątrz,

4)wykonywanie uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących,

5) zarządzanie środkami finansowymi pozostającymi w dyspozycji Poradni,

6) wypełnianie zadań związanych z awansem zawodowym nauczycieli,

7) wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa osobom korzystającym z pomocy na terenie Poradni,

8)organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi Poradni,

9) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

3. W Poradni utworzone jest stanowisko wicedyrektora. Powierzenia tego stanowiska i odwołania z niego dokonuje Dyrektor Poradni po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego i Rady Pedagogicznej. W zależności od potrzeb, w Poradni mogą być utworzone za zgodą organu prowadzącego również inne stanowiska kierownicze.

4. Dyrektor Poradni w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną.

5. Rada Pedagogiczna działa w oparciu o następujące zasady:

1) w skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni  w Poradni. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą także brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej,                                                                  2) Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Poradni, a pod jego nieobecność  Wicedyrektor Poradni,

3) zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być zwołane z inicjatywy przewodniczącego, organu prowadzącego Poradnię albo co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej,

4) Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem Rady,

5) Dyrektor Poradni przedstawia Radzie Pedagogicznej dwa razy w roku szkolnym wyniki  i wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje  o działalności Poradni.

6. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:

1)    zatwierdzanie planów pracy Poradni,

2)    ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli.

3) ustalanie sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad Poradnią przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy Poradni

7. Do kompetencji opiniujących Rady Pedagogicznej należy:

1) opiniowanie organizacji pracy Poradni,

2) opiniowanie propozycji Dyrektora Poradni w sprawach przydziału pracownikom stałych prac i zajęć,

3) opiniowanie projektu planu finansowego placówki,

4) opiniowanie wniosków Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień

5) opiniowanie propozycji Dyrektora w sprawie powierzenia  pracownikowi pedagogicznemu dodatkowego stanowiska kierowniczego w poradni

8. Rada Pedagogiczna przygotowuje i uchwala statut Poradni oraz jego zmiany.

9. Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności.

10.  Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności przynajmniej połowy jej członków, z zastrzeżeniem ust. 12.

11. Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach.

 

 

§ 5

Organizacja pracy Poradni

 

1. W Poradni działają następujące zespoły:

1) zespół orzekający  

2) zespoły zadaniowe powoływane corocznie, zgodnie z aktualnymi potrzebami Poradni

2. Na terenie Poradni może zostać powołany zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

3. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Poradni nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.

4. Wicedyrektor bierze udział w kierowaniu Poradnią zgodnie z zakresem obowiązków określonych przez Dyrektora.

5. Prawa i obowiązki pracownicze pracowników Poradni określają:

1) ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r., poz. 191— j.t., z późn.zm.)

2) Kodeks Pracy,

3) Regulamin Pracy.

6. Szczegółową organizację działania Poradni w danym roku szkolnym określa Arkusz Organizacji opracowany przez Dyrektora Poradni.

 

 

§ 6.

Dokumenty Poradni

1. Poradnia prowadzi następującą dokumentację:

    1) wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy Poradni,

    2) rejestr wydanych opinii i rejestr wydanych orzeczeń,

    3) dokumentację badań i innej działalności prowadzonej przez pracowników pedagogicznych Poradni,

    4) inną dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Poradnia używa pieczęci urzędowych podłużnej o treści:

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA

05-800 Pruszków, ul. Gomulińskiego 2

Reg.000837643; NIP: 534-16-44-155

TEL./22/758 68 29

3. Poradnia archiwizuje dokumenty zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

§ 7.

Gospodarka finansowa

Poradnia jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

 

§ 8.

Postanowienia końcowe

Statut zatwierdzono Uchwałą nr 2/2021/2022 Rady Pedagogicznej w dniu 03.09.2021r.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..