DRUKUJ
2019-04-05

Organy poradni

Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej: Monika Gromadzińska - Miszczak
Wicedyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej: Emilia Parys
 
Organami Poradni są:
1) Dyrektor,
2) Rada Pedagogiczna.
 
Do kompetencji Dyrektora Poradni należy:
1)sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
2)kierowanie bieżącą działalnością Poradni oraz określenie przydziału obowiązków
realizowanych przez pracowników zarówno na terenie Poradni, jak i poza nią,
3)reprezentowanie Poradni na zewnątrz, 
4)wykonywanie uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji
stanowiących,
5) zarządzanie środkami finansowymi pozostającymi w dyspozycji Poradni,
6) wypełnianie zadań związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
7) wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa osobom korzystającym
z pomocy na terenie Poradni,
8)organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi Poradni,
9) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych,
10) Dyrektor Poradni w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną.
 
W Poradni utworzone jest stanowisko wicedyrektora. Powierzenia tego stanowiska
i odwołania z niego dokonuje Dyrektor Poradni po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego
i Rady Pedagogicznej. W zależności od potrzeb, w Poradni mogą być utworzone za zgodą
organu prowadzącego również inne stanowiska kierownicze. .
 
Rada Pedagogiczna
1) w skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni
w Poradni. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą także brać udział z głosem doradczym
osoby zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej,
2) Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Poradni, a pod jego nieobecność
Wicedyrektor Poradni,
3) zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą
być zwołane z inicjatywy przewodniczącego, organu prowadzącego Poradnię albo co
najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej,
4) Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest
odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania
zgodnie z regulaminem Rady,
5) Dyrektor Poradni przedstawia Radzie Pedagogicznej dwa razy w roku szkolnym wyniki
i wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje
o działalności Poradni.
 
Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
1) zatwierdzanie planów pracy Poradni,
2) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli.
3) ustalanie sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym
sprawowanego nad Poradnią przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu
doskonalenia pracy Poradni
 
Do kompetencji opiniujących Rady Pedagogicznej należy:
1) opiniowanie organizacji pracy Poradni,
2) opiniowanie propozycji Dyrektora Poradni w sprawach przydziału pracownikom stałych
prac i zajęć,
3) opiniowanie projektu planu finansowego placówki, 
4) opiniowanie wniosków Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych
wyróżnień
5) opiniowanie propozycji Dyrektora w sprawie powierzenia pracownikowi pedagogicznemu
dodatkowego stanowiska kierowniczego w poradni
 
Rada Pedagogiczna przygotowuje i uchwala statut Poradni oraz jego zmiany.
Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności.
Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności
przynajmniej połowy jej członków.
Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do nie ujawniania spraw poruszanych na
posiedzeniach.